Continental jest czwartym największym producentem opon na świecie
Continental-Caoutchouc und Gutta-Percha Compagnie – to pełna nazwa marki, która zaczęła działalność 8 października 1871 roku. Produkowano wtedy opony z utwardzonej gumy do wozów i rowerów oraz tkaniny gumowane. W tamtym czasie przemysł motoryzacyjny nie istniał. W 1892 firma Continental wprowadziła pneumatyczne opony do rowerów. Continental wyprodukował pierwsze opony ( bez bieżnika ) do automobilów. Pierwszą oponę do samochodów osobowych posiadającą bieżnik wyprodukowano 1904 roku.
Wybuch pierwszej wojny światowej zatrzymał rozwój firmy. Firma Goodrich, która wykupiła pakiet udziałów w niemieckim przedsiębiorstwie przyczyniła się do dalszego rozwoju. Dzięki tej współpracy Continental zaczął odbudowywać swoją markę. Continental stał się potentatem na rynku niemieckim a niedługo potem związał się z Oplem. Plany koncernowi pokrzyżowała II wojna i Continental znów skorzystał z pomocy Amerykanów. W czerwcu 1945 roku wznowił produkcję.
Ekspansja firmy Continental trwa do dzisiaj. Koncern przejął skandynawskie marki Gislaved i Viking, amerykańską markę Uniroyal oraz General Tire Inc, austriacki Semperit a także czeski Barum. Otworzył fabryki m.in. w Argentynie, Meksyku, RPA, na Słowacji, w Rumunii oraz Malezji.
Continental trafił do Księgi Rekordów Guinnessa dzięki oponom ContiSportContact Vmax. W roku 2008 Porsche 911 GT 9 wyposażone w te opony rozpędziło się do 409 km/h na torze we włoskim Nardo.
Polski oddział koncernu Continental AG powstał w styczniu 1997 roku. W 2018 roku firma przeniosła się z Alei Krakowskiej 2A do przestronnego kompleksu biurowego Business Garden Warszawa przy ulicy Żwirki i Wigury 16C. W biurze o powierzchni 1566 metrów kwadratowych przygotowanych zostało ponad 120 stanowisk pracy dla pracowników oraz kilka nowoczesnych sal konferencyjnych.