Opinie o oponach Paxaro Rapido

Paxaro Rapido

opony letnie

zachowanie na suchej nawierzchni

5.00

zachowanie na mokrej nawierzchni

5.00

hamowanie

4.00

zachowanie na łukach

5.00

komfort

4.00

poziom hałasu

6.00

wygląd

5.00

opory toczenia

4.00

zużycie

6.00

Łączna ocena

4.89Ilość opinii: 1

skala ocen 1-6

Opis opony Paxaro Rapido

Grupa producencka

Continental jest czwartym największym producentem opon na świecie

Continental-Caoutchouc und Gutta-Percha Compagnie – to pełna nazwa marki, która zaczęła działalność 8 października 1871 roku. Produkowano wtedy opony z utwardzonej gumy do wozów i rowerów oraz tkaniny gumowane. W tamtym czasie przemysł motoryzacyjny nie istniał. W 1892 firma Continental wprowadziła pneumatyczne opony do rowerów. Continental wyprodukował pierwsze opony ( bez bieżnika ) do automobilów. Pierwszą oponę do samochodów osobowych posiadającą bieżnik wyprodukowano 1904 roku.

Wybuch pierwszej wojny światowej zatrzymał rozwój firmy. Firma Goodrich, która wykupiła pakiet udziałów w niemieckim przedsiębiorstwie przyczyniła się do dalszego rozwoju. Dzięki tej współpracy Continental zaczął odbudowywać swoją markę. Continental stał się potentatem na rynku niemieckim a niedługo potem związał się z Oplem. Plany koncernowi pokrzyżowała II wojna i Continental znów skorzystał z pomocy Amerykanów. W czerwcu 1945 roku wznowił produkcję.

Ekspansja firmy Continental trwa do dzisiaj. Koncern przejął skandynawskie marki Gislaved i Viking, amerykańską markę Uniroyal oraz General Tire Inc, austriacki Semperit a także czeski Barum. Otworzył fabryki m.in. w Argentynie, Meksyku, RPA, na Słowacji, w Rumunii oraz Malezji.

Continental trafił do Księgi Rekordów Guinnessa dzięki oponom ContiSportContact Vmax. W roku 2008 Porsche 911 GT 9 wyposażone w te opony rozpędziło się do 409 km/h na torze we włoskim Nardo.

Polski oddział koncernu Continental AG powstał w styczniu 1997 roku. W 2018 roku firma przeniosła się z Alei Krakowskiej 2A do przestronnego kompleksu biurowego Business Garden Warszawa przy ulicy Żwirki i Wigury 16C. W biurze o powierzchni 1566 metrów kwadratowych przygotowanych zostało ponad 120 stanowisk pracy dla pracowników oraz kilka nowoczesnych sal konferencyjnych.

Klasa opon

Opony klasy ekonomicznej – bogaty wybór w dobrej cenie

Opony klasy ekonomicznej, zwane też „budżetową” cechują się atrakcyjną ceną zakupu. Opona z niższej półki, to oparty na klasycznych i sprawdzonych rozwiązaniach produkt. Do produkcji opony ekonomicznej stosowane są tradycyjne mieszanki gumy.

Wybierz opony dostosowane do swoich potrzeb i stylu jazdy!

Zadaj sobie pytania: Gdzie poruszasz się samochodem? Tylko w mieście, czy również w dalsze trasy? Jaki auto posiadasz? O dużej czy małej mocy silnika? Jaki styl jazdy preferujesz? Spokojny czy dynamiczny? Odpowiednio dobrane opony to gwarancja bezpieczeństwa.

Dla jakich samochodów opony klasy ekonomicznej?

Wybierz opony klasy ekonomicznej jeśli posiadasz auto klasy miejskiej, preferujesz spokojną jazdę w warunkach miejskich, a przebiegi są małe lub umiarkowane. Jeśli uważasz, że Twoje potrzeby znajdują się gdzieś pomiędzy dwoma kategoriami (opony ekonomiczne lub klasy średniej), to kup opony klasy średniej, które stanowią kompromis pomiędzy tymi obiema grupami. Używanie „budżetówek” w sportowym aucie o dużej mocy nie jest dobrym pomysłem.

Rodzaj bieżnika

Opona asymetryczna – bezpieczeństwo i dobre osiągi

Pierwsze opony osobowe asymetryczne pojawiły się w latach 90 tych XX wieku. Stosowane były wtedy w samochodach o wysokich osiągach. Dzisiaj występują również w segmencie opon klasy średniej. Do niedawna opony asymetryczne występowały wyłącznie jako opony letnie. Intensywne prace nad rozwojem opon sprawił, że obecnie występują one również w ofercie zimowej. Rożnica w rodzaju bieżnika to nie tylko efekt wizualny. Różne kształty bloków oraz ich rozmieszczenie pozwalają na dopasowanie do konkretnego typu auta. Odpowiednio dobrane opony to zwiększenie poziomu bezpieczeństwa i poprawienie osiągów.

Jak rozpoznać opony asymetryczne?

Opona asymetryczna składa się z dwóch różnych części. Zewnętrzna strona bieżnika zazwyczaj zbudowana jest z większych klocków bieżnika. Odpowiada ona za osiągi na suchej nawierzchni i stabilność. Natomiast wewnętrzna jego część ze względu na układ i ilość rowków odpowiada za przyczepność podczas hamowania na mokrej nawierzchni- szybko i skutecznie odprowadza wodę. Opony asymetryczne często posiadają masywny, centralny klocek zapewniający stabilność w czasie jazdy na prostej drodze. Taki model opony nie może być dowolnie montowany a tylko zgodnie z wytycznymi producenta. Po obu stronach opony umieszczone są napisy: INSIDE – opona powinna być skierowana tym oznaczeniem do wewnątrz i OUTSIDE – opona powinna być skierowana tym oznaczeniem na zewnątrz.

Zalety bieżnika asymetrycznego

Ogromną zaletą opon asymetrycznych jest połączenie osiągów, których uzyskanie byłoby niemożliwe w przypadku opon kierunkowych lub symetrycznych. Odpowiednio opracowany układ rzeźby bieżnika asymetrycznego wpływa na kształt odcisku opony na powierzchni kontaktu z podłożem. To właśnie ten element jest bardzo istotny jeśli chodzi o ryzyko powstawania zjawiska aquaplaningu. Dzięki temu umożliwiają pewniejsze i szybsze pokonywanie zakrętów. Opony asymetryczne potrafią dorównywać osiągami oponom kierunkowym na mokrej nawierzchni, przewyższając je jednocześnie na suchej drodze.

Informacje dodatkowe

  

Paxaro Rapido – opona na lato

 

Opony Paxaro to nowość firmy Continental zaprojektowana z myślą o samochodach osobowych, terenowych i dostawczych. Producent wzorował się na starszych modelach klasy premium, uzyskując wysokiej jakości produkt ekonomiczny w dobrym przedziale cenowym.

 

Paxaro Rapido to opona letnia klasy ekonomicznej przeznaczona do samochodów osobowych. Dostępna w rozmiarze 18 cali.

 

Paxaro Rapido – gwarancja marki Continental

 

Model Rapido został wyposażony w bieżnik asymetryczny, który bardzo dobrze odprowadza wodę i daje poczucie bezpieczeństwa. Nowoczesny wzór bieżnika gwarantuje wysokie osiągi na mokrej, jak i suchej nawierzchni. Do produkcji opon wykorzystano mieszankę gumy z dodatkiem krzemionki, co gwarantuje elastyczność oraz świetną przyczepność. Materiał, z którego jest wykonana przyczynia się do redukcji oporów toczenia. Zapewnia to niższe zużycie paliwa. Paxaro Rapido równomiernie rozkłada obciążenie, co poprawia trakcję i manewrowanie. Budowa opony jest zoptymalizowana pod kątem ograniczenia hałasu i sprawia, że jazda jest komfortowa.

 

Opinie szczegółowe o oponach Paxaro Rapido

Łączna ocena użytkownika

4.89

użytkownik:

Andrzej

rozmiar opony

225/45R18

pojazd

Renault Laguna 2012r. Kombi T - 2.0 dCi (127 kW)

przejechany dystans

8500km

styl jazdy

umiarkowany

sposób nabycia

z wyboru

miejsce użytkowania

w mieście i poza miastem

zachowanie na suchej nawierzchni

5.00

zachowanie na mokrej nawierzchni

5.00

hamowanie

4.00

zachowanie na łukach

5.00

komfort

4.00

poziom hałasu

6.00

wygląd

5.00

opory toczenia

4.00

zużycie

6.00

płatności elektroniczne
Kontakt

Infolinia

sklep@inopony.pl

pn-pt: 8-18, sb: 9-14

801 002 990

52 561 99 90

Płatności
Płatności PayU
Raty BNP Paribas
Copyright © 2010-2023 InOpony.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

801 002 990

52 561 99 90

tel. stacjonarne

tel. komórkowe

Infolinia