Grupa producencka
Continental jest czwartym największym producentem opon na świecie
Continental-Caoutchouc und Gutta-Percha Compagnie – to pełna nazwa marki, która zaczęła działalność 8 października 1871 roku. Produkowano wtedy opony z utwardzonej gumy do wozów i rowerów oraz tkaniny gumowane. W tamtym czasie przemysł motoryzacyjny nie istniał. W 1892 firma Continental wprowadziła pneumatyczne opony do rowerów. Continental wyprodukował pierwsze opony ( bez bieżnika ) do automobilów. Pierwszą oponę do samochodów osobowych posiadającą bieżnik wyprodukowano 1904 roku.
Wybuch pierwszej wojny światowej zatrzymał rozwój firmy. Firma Goodrich, która wykupiła pakiet udziałów w niemieckim przedsiębiorstwie przyczyniła się do dalszego rozwoju. Dzięki tej współpracy Continental zaczął odbudowywać swoją markę. Continental stał się potentatem na rynku niemieckim a niedługo potem związał się z Oplem. Plany koncernowi pokrzyżowała II wojna i Continental znów skorzystał z pomocy Amerykanów. W czerwcu 1945 roku wznowił produkcję.
Ekspansja firmy Continental trwa do dzisiaj. Koncern przejął skandynawskie marki Gislaved i Viking, amerykańską markę Uniroyal oraz General Tire Inc, austriacki Semperit a także czeski Barum. Otworzył fabryki m.in. w Argentynie, Meksyku, RPA, na Słowacji, w Rumunii oraz Malezji.
Continental trafił do Księgi Rekordów Guinnessa dzięki oponom ContiSportContact Vmax. W roku 2008 Porsche 911 GT 9 wyposażone w te opony rozpędziło się do 409 km/h na torze we włoskim Nardo.
Polski oddział koncernu Continental AG powstał w styczniu 1997 roku. W 2018 roku firma przeniosła się z Alei Krakowskiej 2A do przestronnego kompleksu biurowego Business Garden Warszawa przy ulicy Żwirki i Wigury 16C. W biurze o powierzchni 1566 metrów kwadratowych przygotowanych zostało ponad 120 stanowisk pracy dla pracowników oraz kilka nowoczesnych sal konferencyjnych.
Klasa opon
Opony klasy ekonomicznej – bogaty wybór w dobrej cenie
Opony klasy ekonomicznej, zwane też „budżetową” cechują się atrakcyjną ceną zakupu. Opona z niższej półki, to oparty na klasycznych i sprawdzonych rozwiązaniach produkt. Do produkcji opony ekonomicznej stosowane są tradycyjne mieszanki gumy.
Wybierz opony dostosowane do swoich potrzeb i stylu jazdy!
Zadaj sobie pytania: Gdzie poruszasz się samochodem? Tylko w mieście, czy również w dalsze trasy? Jaki auto posiadasz? O dużej czy małej mocy silnika? Jaki styl jazdy preferujesz? Spokojny czy dynamiczny? Odpowiednio dobrane opony to gwarancja bezpieczeństwa.
Dla jakich samochodów opony klasy ekonomicznej?
Wybierz opony klasy ekonomicznej jeśli posiadasz auto klasy miejskiej, preferujesz spokojną jazdę w warunkach miejskich, a przebiegi są małe lub umiarkowane. Jeśli uważasz, że Twoje potrzeby znajdują się gdzieś pomiędzy dwoma kategoriami (opony ekonomiczne lub klasy średniej), to kup opony klasy średniej, które stanowią kompromis pomiędzy tymi obiema grupami. Używanie „budżetówek” w sportowym aucie o dużej mocy nie jest dobrym pomysłem.
Rodzaj bieżnika
Opona symetryczna – ekonomiczne rozwiązanie
Bieżnik symetryczny dominuje wśród opon letnich. Ten rodzaj bieżnika jest najprostszym i jednocześnie najtańszym w produkcji. Ze względu na prostotę wykonania stosowany jest zwykle w tańszych zestawach. Ten bieżnik sprawdzi się w mniejszych samochodach miejskich, które poruszają się głównie po odśnieżonych ulicach.
Jak rozpoznajemy opony symetryczne?
Opona symetryczna składa się z dwóch takich samych części. Jak sama nazwa wskazuje układ bloków oraz rowków będzie tutaj symetryczny. Kierunek toczenia nie ma tutaj znaczenia. W każdej pozycji opona ma takie same parametry. Dzięki temu możemy przekładać oponę w dowolny sposób, zapewniając w ten sposób równomierne zużycie.
Zalety oraz wady bieżnika symetrycznego
Do dzisiaj nie stworzono technologii, która poprawiłaby wszystkie osiągi jednocześnie. Bieżnik symetryczny jest najmniej zaawansowany technologicznie. Głównymi zaletami są: korzystna cena, prosty montaż, niski opór toczenia oraz komfort akustyczny. Do zalet należy dodać również ekonomikę jazdy oraz wysoką wytrzymałość. Wspomnieć trzeba też o niskich parametrach trakcyjnych, dlatego nadają się one do dynamicznej jazdy z dużymi prędkościami.