Grupa producencka
Hankook to rozwój oparty wiedzą
Od 1941 r.pierwszy producent opon w Korei, firma Hankook rozwinęła się do pozycji siódmej największej firmy na świecie Firma wciąż stwarza nowe możliwości i pokonuje wyzwania. Hankook w języku koreańskim oznacza „Koreę Południową”.
Jest to największy producent opon w Korei Południowej. W 1962 roku opony Chosun trafiły po raz pierwszy na eksport. W 1982 roku Hankook otworzył pierwszy Centralny Instytut Badawczy w Daejon, a kilka miesięcy później centrum do spraw badań i rozwoju Akron Technical Center w Ohio w Stanach Zjednoczonych. Niebawem otwarto również siedzibę w mieście Hanower w Niemczech. Sukcesem było podpisanie kontraktu z koncernem Michelin w 2003 roku. Ostatnio koreańska spółka mocno angażuje się również w sporty samochodowe. Hankook dostarczał opony do wyścigów IMSA Prototype Lites, będące bezpośrednim zapleczem American Le Mans Series.
Opony Hankook dostępne są już w ponad 180 krajach świata.
Marka prężnie działa również w Europie a jego opony stosowane są w autach osobowych, dostawczych, ciężarowych, sportowych a także w oryginalnym wyposażeniu czołowych producentów samochodów jak np. Audi, Chevrolet, Chrysler, Ford, Hyundai, Kia, Opel, Renault i Volkswagen.
Klasa opon
Opony klasy średniej to dobry stosunek ceny do jakości
Opony klasy średniej, zwane również „medium” są nowoczesne a producenci dbają o jakość i wysokie standardy oraz długą trwałość. Wykonane są z dobrych mieszanek gumowych. Gwarantują większe bezpieczeństwo jazdy w każdych warunkach. Opony klasy średniej cechują się dobrymi parametrami pod względem ekonomicznej jazdy i hałasu.
Wybierz opony dostosowane do swoich potrzeb i stylu jazdy!
Zadaj sobie pytania: Gdzie poruszasz się samochodem? Czy tylko w mieście, czy także w dalsze trasy? Jaki samochód posiadasz? O małej czy dużej mocy silnika? Jaki styl jazdy preferujesz - spokojny czy dynamiczny? Odpowiednio dobrane opony to gwarancja bezpieczeństwa.
Dla jakich samochodów opony klasy średniej?
Opony klasy średniej są odpowiednie dla kierowców, którzy oczekują zrównoważonych, średnich osiągów. Opony te sprawdzą się w większości popularnych samochodach dostępnych na rynku. Są idealne zarówno do miasta, jak i na dalsze trasy.
Rodzaj bieżnika
Opona symetryczna – ekonomiczne rozwiązanie
Bieżnik symetryczny dominuje wśród opon letnich. Ten rodzaj bieżnika jest najprostszym i jednocześnie najtańszym w produkcji. Ze względu na prostotę wykonania stosowany jest zwykle w tańszych zestawach. Ten bieżnik sprawdzi się w mniejszych samochodach miejskich, które poruszają się głównie po odśnieżonych ulicach.
Jak rozpoznajemy opony symetryczne?
Opona symetryczna składa się z dwóch takich samych części. Jak sama nazwa wskazuje układ bloków oraz rowków będzie tutaj symetryczny. Kierunek toczenia nie ma tutaj znaczenia. W każdej pozycji opona ma takie same parametry. Dzięki temu możemy przekładać oponę w dowolny sposób, zapewniając w ten sposób równomierne zużycie.
Zalety oraz wady bieżnika symetrycznego
Do dzisiaj nie stworzono technologii, która poprawiłaby wszystkie osiągi jednocześnie. Bieżnik symetryczny jest najmniej zaawansowany technologicznie. Głównymi zaletami są: korzystna cena, prosty montaż, niski opór toczenia oraz komfort akustyczny. Do zalet należy dodać również ekonomikę jazdy oraz wysoką wytrzymałość. Wspomnieć trzeba też o niskich parametrach trakcyjnych, dlatego nadają się one do dynamicznej jazdy z dużymi prędkościami.
Informacje dodatkowe
Opona Hankook RW06 przeznaczona jest do aut dostawczych. Opona ta wyróżnia się bardzo dobrą przyczepnością na ośnieżonej nawierzchni zapewniają to odpowiednio ponacinane klocki bieżnika. To właśnie dzięki szerokim rowkom i kanałom bieżnika opona jest bardzo przyczepna w każdych warunkach zimowych.