Grupa producencka
Goodyear jest trzecim na świecie producentem opon
Goodyear Tire and Rubber Company to pełna nazwa firmy. Główna siedziba znajduje się w Akron w stanie Ohio. Koncern został założony w 1898 roku przez Franka Seiberlinga. Nazwa pochodzi od nazwiska znanego amerykańskiego wynalazcy Charlesa Goodyeara. Firma produkuje opony dla przemysłu samochodowego, lotniczego, sportów motorowych oraz ciężkich maszyn przemysłowych. Wykonuje także podeszwy, gumowe węże i części do drukarek.
Nazwa Goodyear znana jest także ze sławnych sterowców oraz balonów dla potrzeb armii USA podczas I wojny światowej. Po drugiej wojnie światowej firma Goodyear Aircraft Company, zmieniła nazwę na Goodyear Aerospace Corporation. W 1919 roku samochód wyposażony w opony Goodyear zwyciężył w wyścigach Indianapolis 500 a w roku 1964 Goodyear zadebiutował w Formule 1.
Goodyear współpracuje z markami Dębica, Kelly, Dunlop, Fulda i Sava.
Dzisiejsza globalna marka Goodyear kojarząca się z przełomowymi rozwiązaniami, innowacjami, wynalazkami i pokonywaniem barier jest kontynuacją śmiałego, nowatorskiego i praktycznego podejścia założycieli firmy. Goodyear działa na sześciu kontynentach a roczna sprzedaż przekracza 15 mld USD. Charakterystyczny znak towarowy tej marki to uskrzydlona stopa. Jest on ogniwem łączącym firmę z jej tradycją.
Klasa opon
Opony klasy ekonomicznej – bogaty wybór w dobrej cenie
Opony klasy ekonomicznej, zwane też „budżetową” cechują się atrakcyjną ceną zakupu. Opona z niższej półki, to oparty na klasycznych i sprawdzonych rozwiązaniach produkt. Do produkcji opony ekonomicznej stosowane są tradycyjne mieszanki gumy.
Wybierz opony dostosowane do swoich potrzeb i stylu jazdy!
Zadaj sobie pytania: Gdzie poruszasz się samochodem? Tylko w mieście, czy również w dalsze trasy? Jaki auto posiadasz? O dużej czy małej mocy silnika? Jaki styl jazdy preferujesz? Spokojny czy dynamiczny? Odpowiednio dobrane opony to gwarancja bezpieczeństwa.
Dla jakich samochodów opony klasy ekonomicznej?
Wybierz opony klasy ekonomicznej jeśli posiadasz auto klasy miejskiej, preferujesz spokojną jazdę w warunkach miejskich, a przebiegi są małe lub umiarkowane. Jeśli uważasz, że Twoje potrzeby znajdują się gdzieś pomiędzy dwoma kategoriami (opony ekonomiczne lub klasy średniej), to kup opony klasy średniej, które stanowią kompromis pomiędzy tymi obiema grupami. Używanie „budżetówek” w sportowym aucie o dużej mocy nie jest dobrym pomysłem.
Rodzaj bieżnika
Opona symetryczna – ekonomiczne rozwiązanie
Bieżnik symetryczny dominuje wśród opon letnich. Ten rodzaj bieżnika jest najprostszym i jednocześnie najtańszym w produkcji. Ze względu na prostotę wykonania stosowany jest zwykle w tańszych zestawach. Ten bieżnik sprawdzi się w mniejszych samochodach miejskich, które poruszają się głównie po odśnieżonych ulicach.
Jak rozpoznajemy opony symetryczne?
Opona symetryczna składa się z dwóch takich samych części. Jak sama nazwa wskazuje układ bloków oraz rowków będzie tutaj symetryczny. Kierunek toczenia nie ma tutaj znaczenia. W każdej pozycji opona ma takie same parametry. Dzięki temu możemy przekładać oponę w dowolny sposób, zapewniając w ten sposób równomierne zużycie.
Zalety oraz wady bieżnika symetrycznego
Do dzisiaj nie stworzono technologii, która poprawiłaby wszystkie osiągi jednocześnie. Bieżnik symetryczny jest najmniej zaawansowany technologicznie. Głównymi zaletami są: korzystna cena, prosty montaż, niski opór toczenia oraz komfort akustyczny. Do zalet należy dodać również ekonomikę jazdy oraz wysoką wytrzymałość. Wspomnieć trzeba też o niskich parametrach trakcyjnych, dlatego nadają się one do dynamicznej jazdy z dużymi prędkościami.
Informacje dodatkowe
Letnia opona, której główną zaletą są przebiegi dłuższe o 20% (w porównaniu z poprzednia edycją tej opony), przy zachowaniu wysokich parametrów bezpieczeństwa. Dzięki optymalnej konstrukcji bieżnika Passio 2 jest odporna na ścieranie, pracuje równomiernie i ma doskonały kontakt z nawierzchnią. Precyzyjny układ klocków bieżnika gwarantuje skrócenie drogi hamowania na mokrej nawierzchni oraz zwiększa kontrolę kierowcy nad pojazdem bez rezygnowania z komfortu jazdy.