Opinie o oponach Matador MP46

Matador MP46

opony letnie

zachowanie na suchej nawierzchni

5.00

zachowanie na mokrej nawierzchni

4.50

hamowanie

5.00

zachowanie na łukach

5.00

komfort

5.00

poziom hałasu

4.75

wygląd

4.75

opory toczenia

4.50

zużycie

4.00

Łączna ocena

4.72Ilość opinii: 4

skala ocen 1-6

Opis opony Matador MP46

Grupa producencka

Continental jest czwartym największym producentem opon na świecie

Continental-Caoutchouc und Gutta-Percha Compagnie – to pełna nazwa marki, która zaczęła działalność 8 października 1871 roku. Produkowano wtedy opony z utwardzonej gumy do wozów i rowerów oraz tkaniny gumowane. W tamtym czasie przemysł motoryzacyjny nie istniał. W 1892 firma Continental wprowadziła pneumatyczne opony do rowerów. Continental wyprodukował pierwsze opony ( bez bieżnika ) do automobilów. Pierwszą oponę do samochodów osobowych posiadającą bieżnik wyprodukowano 1904 roku.

Wybuch pierwszej wojny światowej zatrzymał rozwój firmy. Firma Goodrich, która wykupiła pakiet udziałów w niemieckim przedsiębiorstwie przyczyniła się do dalszego rozwoju. Dzięki tej współpracy Continental zaczął odbudowywać swoją markę. Continental stał się potentatem na rynku niemieckim a niedługo potem związał się z Oplem. Plany koncernowi pokrzyżowała II wojna i Continental znów skorzystał z pomocy Amerykanów. W czerwcu 1945 roku wznowił produkcję.

Ekspansja firmy Continental trwa do dzisiaj. Koncern przejął skandynawskie marki Gislaved i Viking, amerykańską markę Uniroyal oraz General Tire Inc, austriacki Semperit a także czeski Barum. Otworzył fabryki m.in. w Argentynie, Meksyku, RPA, na Słowacji, w Rumunii oraz Malezji.

Continental trafił do Księgi Rekordów Guinnessa dzięki oponom ContiSportContact Vmax. W roku 2008 Porsche 911 GT 9 wyposażone w te opony rozpędziło się do 409 km/h na torze we włoskim Nardo.

Polski oddział koncernu Continental AG powstał w styczniu 1997 roku. W 2018 roku firma przeniosła się z Alei Krakowskiej 2A do przestronnego kompleksu biurowego Business Garden Warszawa przy ulicy Żwirki i Wigury 16C. W biurze o powierzchni 1566 metrów kwadratowych przygotowanych zostało ponad 120 stanowisk pracy dla pracowników oraz kilka nowoczesnych sal konferencyjnych.

Klasa opon

Opony klasy średniej to dobry stosunek ceny do jakości

Opony klasy średniej, zwane również „medium” są nowoczesne a producenci dbają o jakość i wysokie standardy oraz długą trwałość. Wykonane są z dobrych mieszanek gumowych. Gwarantują większe bezpieczeństwo jazdy w każdych warunkach. Opony klasy średniej cechują się dobrymi parametrami pod względem ekonomicznej jazdy i hałasu.

Wybierz opony dostosowane do swoich potrzeb i stylu jazdy!

Zadaj sobie pytania: Gdzie poruszasz się samochodem? Czy tylko w mieście, czy także w dalsze trasy? Jaki samochód posiadasz? O małej czy dużej mocy silnika? Jaki styl jazdy preferujesz - spokojny czy dynamiczny? Odpowiednio dobrane opony to gwarancja bezpieczeństwa.

Dla jakich samochodów opony klasy średniej?

Opony klasy średniej są odpowiednie dla kierowców, którzy oczekują zrównoważonych, średnich osiągów. Opony te sprawdzą się w większości popularnych samochodach dostępnych na rynku. Są idealne zarówno do miasta, jak i na dalsze trasy.

 

Rodzaj bieżnika

Opona asymetryczna – bezpieczeństwo i dobre osiągi

Pierwsze opony osobowe asymetryczne pojawiły się w latach 90 tych XX wieku. Stosowane były wtedy w samochodach o wysokich osiągach. Dzisiaj występują również w segmencie opon klasy średniej. Do niedawna opony asymetryczne występowały wyłącznie jako opony letnie. Intensywne prace nad rozwojem opon sprawił, że obecnie występują one również w ofercie zimowej. Rożnica w rodzaju bieżnika to nie tylko efekt wizualny. Różne kształty bloków oraz ich rozmieszczenie pozwalają na dopasowanie do konkretnego typu auta. Odpowiednio dobrane opony to zwiększenie poziomu bezpieczeństwa i poprawienie osiągów.

Jak rozpoznać opony asymetryczne?

Opona asymetryczna składa się z dwóch różnych części. Zewnętrzna strona bieżnika zazwyczaj zbudowana jest z większych klocków bieżnika. Odpowiada ona za osiągi na suchej nawierzchni i stabilność. Natomiast wewnętrzna jego część ze względu na układ i ilość rowków odpowiada za przyczepność podczas hamowania na mokrej nawierzchni- szybko i skutecznie odprowadza wodę. Opony asymetryczne często posiadają masywny, centralny klocek zapewniający stabilność w czasie jazdy na prostej drodze. Taki model opony nie może być dowolnie montowany a tylko zgodnie z wytycznymi producenta. Po obu stronach opony umieszczone są napisy: INSIDE – opona powinna być skierowana tym oznaczeniem do wewnątrz i OUTSIDE – opona powinna być skierowana tym oznaczeniem na zewnątrz.

Zalety bieżnika asymetrycznego

Ogromną zaletą opon asymetrycznych jest połączenie osiągów, których uzyskanie byłoby niemożliwe w przypadku opon kierunkowych lub symetrycznych. Odpowiednio opracowany układ rzeźby bieżnika asymetrycznego wpływa na kształt odcisku opony na powierzchni kontaktu z podłożem. To właśnie ten element jest bardzo istotny jeśli chodzi o ryzyko powstawania zjawiska aquaplaningu. Dzięki temu umożliwiają pewniejsze i szybsze pokonywanie zakrętów. Opony asymetryczne potrafią dorównywać osiągami oponom kierunkowym na mokrej nawierzchni, przewyższając je jednocześnie na suchej drodze.

Informacje dodatkowe

Opinie szczegółowe o oponach Matador MP46

Łączna ocena użytkownika

5.56

użytkownik:

Jacek

rozmiar opony

245/40R18

pojazd

Audi A 4 2009r. Sedan B8 - 2.0 TDI (125 kW)

przejechany dystans

20000km

styl jazdy

umiarkowany

sposób nabycia

z wyboru

miejsce użytkowania

w mieście i poza miastem

zachowanie na suchej nawierzchni

6.00

zachowanie na mokrej nawierzchni

4.00

hamowanie

6.00

zachowanie na łukach

6.00

komfort

6.00

poziom hałasu

6.00

wygląd

6.00

opory toczenia

6.00

zużycie

4.00

Łączna ocena użytkownika

5.44

użytkownik:

Mlody

rozmiar opony

225/50R17

pojazd

Ford S-Max 2007r. Van WA6 - 2.0 TDCi (103 kW)

przejechany dystans

180000km

styl jazdy

umiarkowany

sposób nabycia

z wyboru

miejsce użytkowania

poza miastem

zachowanie na suchej nawierzchni

6.00

zachowanie na mokrej nawierzchni

6.00

hamowanie

6.00

zachowanie na łukach

6.00

komfort

6.00

poziom hałasu

6.00

wygląd

5.00

opory toczenia

4.00

zużycie

4.00

Łączna ocena użytkownika

3.89

użytkownik:

kostek

rozmiar opony

205/45R16

pojazd

Seat Ibiza IV 2007r. Hatchback

przejechany dystans

50000km

styl jazdy

umiarkowany

sposób nabycia

z wyboru

miejsce użytkowania

w mieście i poza miastem

zachowanie na suchej nawierzchni

4.00

zachowanie na mokrej nawierzchni

4.00

hamowanie

4.00

zachowanie na łukach

4.00

komfort

4.00

poziom hałasu

3.00

wygląd

4.00

opory toczenia

4.00

zużycie

4.00

Łączna ocena użytkownika

4.00

użytkownik:

E

rozmiar opony

235/45R17

pojazd

Mercedes-Benz E-KLASSE 2011r. Coupe W 207 - 2.1 E 250 CDI (150 kW)

przejechany dystans

3000km

styl jazdy

spokojny

sposób nabycia

wraz z pojazdem

miejsce użytkowania

w mieście i poza miastem

zachowanie na suchej nawierzchni

4.00

zachowanie na mokrej nawierzchni

4.00

hamowanie

4.00

zachowanie na łukach

4.00

komfort

4.00

poziom hałasu

4.00

wygląd

4.00

opory toczenia

4.00

zużycie

4.00

płatności elektroniczne
Kontakt

Infolinia

sklep@inopony.pl

pn-pt: 8-17, sb: 9-14

801 002 990

52 561 99 90

Płatności
Płatności PayU
Raty BNP Paribas
Copyright © 2010-2023 InOpony.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

801 002 990

52 561 99 90

tel. stacjonarne

tel. komórkowe

Infolinia